MERHABA SEDA HANIM HABER CADDESİNE HOŞ GELDİNİZ. ÖNCELİKLE MENAJERLİK OLARAK SİNEMA VE DİZİ SEKTÖRÜNE BAŞLAMA MACERANIZDAN. BİRAZ BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ?
Merhabalar, hoş buldum... Tabii ki, bu sektörde alaylıyım diyebilirim. İşletme fakültesi mezunuyum uzun yıllar Ankara'da İK uzmanlığı yaptım daha sonra İstanbul’a taşınmak ve farklı bir meslek içinde olmak istediğimi fark ettim. Reklam ajanslarında çalışmaya başladım daha sonra bir arkadaşımın vesilesiyle dizi PR ı yapan bir yerle çalışmaya devam ettim arkasında sektöre biraz daha çevre yapmaya başladığımda menajerlik şirketlerinde çalışmaya başladım. Uzun yıllar kendi en iyi şekilde ben artık tamam oldum ve tek başıma yapabilirim noktasına geldiğimde yine bir menajer arkadaşımla ortak bir şirket kurduk. Şuanda kendi adım altında oyuncularım var aynı zamanda cast direktörlüğü yapıyorum. 15 tane sinema filminin cast direktörlüğünü üstlendim ve çok büyük keyif alıyorum cast yapmaktan, yaklaşık 13 yıldır sektörde bilinçli ve etik bir şekilde ilerleyemeye çalışıyorum.
HER ŞEYİN BAŞI EĞİTİM KENDİNE SÜREKLİ BİR ŞEYLER KATMAK
YETENEKLİ OLMAK, ÇALIŞMAK ,KENDİNİ GELİŞTİRMEK OYUNCUNUN ŞANSINI NASIL DEĞİŞTİREBİLİR?
Bir kere her şeyin başı eğitim kendine sürekli bir şeyler katmak, ben konservatuardan mezun oldum tamamım kelimesini kabul etmiyorum ve bu düşüncede olan kimseyle de çalışmıyorum, yetenek elbette önemli ama o yeteneğini geliştirmeyip üstüne bir şeyler eklemediğin sürece tek tip oyuncu olarak kalırsın. Sistemi, yenilikleri, ben daha başka kendime ne katabilirimi yapmadıkça şansın düşük olur, iyi bir menajer ve oyuncunun kariyer planlamasını doğru yönetebilecek iletişim kurabilecek biriyle çalışmakta oyuncu için şanslardan birisi...
SİZCE BİR CAST DİREKTÖRÜ, OYUNCUSUNU ARARKEN NASIL BİR YOL İZLEMELİ VE HANGİ ÖZELLİKLERE DİKKAT ETMELİDİR?
Öncelikle gerçekten senaryoya hakim olmak o karakterleri iyi analiz edip özellikle senaristin ne düşünerek yazdığını bilmek çok önemli. Üstüne basarak söylemek istiyorum “Etik” çalışmalı o benim arkadaşım ah bu menajerle yakınım onun oyuncularından alıyım diye yola çıkılırsa görüyoruz şuanda bir çok iş 3-5 bölüm sonra final yapıyor. Artık cast direktörlerinin de bazen bir hükmü olamaya biliyor çünkü isimlere Yapım yada yönetmen kendi içlerinde karar veriyor cast direktörleri sadece menajerleriyle iletişimde olmakla iş yapmış oluyorlar bunlar maalesef sektörümüzün son zamanlarda kanayan çok büyük bir yarası...
OYUNCULARA VERDİĞİNİZ TAVSİYELER NELERDİR? AYRICA SİZE GÖRE İYİ OYUNCU KRİTERİ NASIL OLMALIDIR?
Ben dizi, sinema, tiyatro izlerken oynadığı karakter bana geçiyorsa ve her işte üstüne daha fazla koyarak ilerliyorsa benim için iyi bir oyuncudur. Ne mavi tık’ı ne takipçi sayısı ne güzelliği ne de yakışıklılığı umrumda değil. Oyuncu sinema , dizi, tiyatro yapmalı oyuncu bağımsız , kısa film ayırt etmeden oynamalı bizim ülkemizde maalesef bunlara pek önem verilmiyor ne yazık ki... Tavisyem şu her zaman dürüst, ahlaklı, işini severek yapan, insani duygularınızı kaybetmeden, sürekli çalışıp, izleyip, okuyum, gözlem yaparak ve beklemekten sıkılmayıp bilinçli bir şekilde işinin en iyisini yapmaya çabalamalarıdır.
SİNEMA BİTEMEZ
TÜRKİYE’DEKİ DİZİ VE SİNEMA SEKTÖRÜNÜ NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ. SİZCE YETERSİZ KALINAN DURUMLAR OLUYOR MU?
Elbette ki var, senaryo sıkıntısı başta geliyor bence, dijital dünyadayız artık ana akım diziler yanlış senaryolar yanlış castlar çok bariz insanların dikkatini çekiyor ve izlemiyorlar, uluslararası işleri artık evlerimizde 7 den 70 e herkes rahatlıkla izledikçe ne kadar basit kaldığımızı artık annelerimiz babalarımız bile görebiliyor. Kaldı ki gerçekten çok iyi senaristler var muhteşem kafalar var ama öncelik tanınmıyor, biz amiyane tabirle mafyalaşmış bir sektörün içindeyiz eğer buna bir dur denilmezse daha da kötüye gitmesinden bir çok menajer arkadaşım endişe ediyor çok net söyleyebilirim. Sinema yapılmalı bir kere muhteşem bir şey sinema bitemez!
PROJELERİN DENEME ÇEKİMLERİNE KATILAN OYUNCULARIN SERGİLEDİKLERİ PERFORMANSLAR HANGİ DURUMLARDAN DOLAYI OLUMSUZ OLARAK DEĞERLENDİRİLİYOR?
İlk 5 saniye önemli audition izlemelerinde, metni doğru analiz edip edemediği hemen belli oluyor, doğru tonlama, karaktere hakim olma, enerji, partnerle olan uyumu, doğallık, doğru kıyafet, makyaj bunları eğer yönetmen, cast direktörü alamıyorsa olumsuz olarak dönüyor oyuncuya.
İÇİNDE BULUNDUĞUNUZ ÇALIŞTIĞINIZ PROJELER HANGİLERİ BİRAZ BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ? VE KESİNLEŞEN YENİ PROJELER VAR MI?
En son cast direktörlüğünü yaptığım KUM ZAMBAĞI filmi var 5 Temmuz’da vizyona girdi inanılmaz keyif aldığım ve gerçekten harika performansları olan oyuncularla çalıştım. GRABUNA, C TAKIMI, HER ŞEY DAHİL, ÖT BAKALIM, BENİ SEV, BAYRAM ŞEKERİ,CORONTİNA, PARA KONUŞUR, CANIM DAYIM,KALP ESTETİĞİ, MASAL ZAMANI, ROM-AN, KOLEJ RÜYASI, DİLBERAY filminin büyük bir kısmında yer aldım. Benim için cast yapmak bana çok büyük haz veren bir iş, işin en başından en sonuna kadar her zaman sette ekiple kalkıp ekiple evime dönmeyi seviyorum, işin her anında sette olmak oyuncuyla yapım arasındaki bağı düzgün kurmanın ve sorunsuz set çıkartmanın mutluluğu benim için çok önemli. Ben castımı yaptım tamam paramı da aldım işim bitti olayı bana göre değil. Eğer bir iş yapıyorsam en iyi şekilde yapıp yapımdan, oyuncudan ve ekip arkadaşlarımdan her şey için teşekkür edilip mutlu bir şekilde set bitiyorsa o zaman tamamdır. Şuan için bir projem yok umarım en kısa sürede olur çünkü sette olmak, senaryo okumak o dünyanın içine girip doğru oyuncuları seçmek beni dinç tutuyor.
RÖPORTAJIMIZA KATILARAK BİZE ZAMAN AYIRDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. SON OLARAK HABER CADDESİ OKUYUCULARINA VE SİZİ SEVENLERE NELER SÖYLEMEK İSTERSİNİZ?
Ben teşekkür ederim Alper’cim, seninle keyifle çalışmaktan ben her zaman mutluluk duyuyorum. Sinema bitmesin, yeni yüzler, harika yeteneklerimiz var bu ülkede inanın bana lütfen etiklikten vazgeçmeyelim, hepimiz aynı gemideyiz ve güzel şeyler yapmanın peşindeyiz... Yeni yüzlere yeni oyunculara ihtiyacımız var ve sahip çıkmamız gerekli, şehir ve devlet tiyatrolarında gerçekten kendini işine adamış oyuncularımız var şanslar tanınmalı, izlenmeli. Umarım en kısa sürede köklü değişimler olur ve biz menajerler umutsuzluğa kapılmadan, iş yerlerimize kilit vurmadan çalışmaya devam ederiz.
Röportaj: Alper ERGEZ
Yorum Yazın