© Haber Caddesi 2021

SİNEMA FİLMİ VEYA DİZİ DE ROL ALMAK ÇOK İSTERİM

On parmağında on marifeti var. Müzik dünyasının ünlü ismi Esma Er’de yok yok… 25 Ağustos 1983 yılında İstanbul'da dünyaya gelen sanatçı, Marmara Üniversitesi'nin Güzel Sanatlar Fakültesi'ni bitirdi. Fransızca, İngilizce, İspanyolca dillerini biliyor. Esma Er, TRT İstanbul Radyosu Batı Müziği Korosu'nun sınavlarına girdi ve kazandı. Daha sonra single çalışmaları yapmaya başladı. Esma Er, ilk albümü olan Kim Kimi 2008 yılında çıkardı. Yaptığı her şarkısıyla müzik dünyasında fırtınalar estiren Er Alper Ergez’e ile çalışmalarıyla ilgili bilgi verdi. Haydi buyurun sohbetimize…

HABER SPİKERLİĞİ, OYUNCULUK DERKEN MÜZİK İLE TANIŞMANIZ NASIL OLDU? 

Müzik ile tanışmam TRT İstanbul radyosu Batı müziği bölümünü sınavla kazanmamla başladı.Sonra sahne ve albüm teklifleri geldi üniversite de resim okuyordum hem de sahne çalışmalarıma başladım

ALDIĞINIZ EĞİTİMLERDEN BİRAZ BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ?

Türvak sinema TV spikerlik sunuculuk bölümünü başarıyla tamamladıktan sonra lisede de resim okumuştum zaten yine branşım olan Marmara Üniversitesi resim bölümünü kazandım.Sonra trt İstanbul radyosu dönemi ve yıllarca Şan eğitimi sonrasında oyunculuk Actör stüdyo ve Şahika Tekand stüdyo oyuncularında eğitim aldım. Halen İstanbul Üniversitesi sosyoloji bölümünde eğitimime devam ediyorum.

OZAN ÇOLAKOĞLU’NUN KURDUĞU ‘’SARI EV’’ İLE İLK PROFESYONEL ALBÜM ÇALIŞMALARINIZA BAŞLADINIZ. PEKİ OZAN ÇOLAKOĞLU İLE NASIL BİR ARAYA GELDİNİZ NASIL ÇALIŞMAYA BAŞLADINIZ BİRAZ BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ?

Sahne çalışmalarım devam ederken müzik alanında nasıl profesyonelleşebilirim dediğimde albüm yapma kararı aldım. Sektörden bir arkadaşım önayak oldu ve sarı eve gittik ve kimi kimi albümü çıktı albüm şampiyonlar ligi gibi bir albüm oldu gerçekten

HABER SPİKERLİĞİNİ NEDEN BIRAKTINIZ DEVAM ETMEYİ DÜŞÜNMÜYOR MUSUNUZ?

TV çok zor geldi köşe başları tutulmuştu.17-18 yaşındasın biraz yönümü  bulmaya çalıştığım dönemler kararlar her an değişebiliyor

SON DÖNEMDE ÇIKAN ALBÜMLERİ VE ŞARKILARI NASIL BULUYORSUN? BEĞENDİĞİN İSİMLER VAR MI?

Her şeyde olduğu gibi müzikte değişiyor gelişiyor. Dolasıyla beğendiğim işler projeler oluyor beğenmediklerim de Miley Cyrus son dönemde favorilerimden

ŞARKINIZ ‘’HAYAT GÖR BENİ’’ İLE 2000LERİN POP KALİTESİNİ GETİRMEYİ HEDEFLİYORSUNUZ. BU ŞARKINIZDA KİMLERLE ÇALIŞTINIZ HAZIRLIK SÜRECİNİZDEN BİRAZ BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ?

Çok değerli arkadaşım dostum söz yazarı besteci eğitimci yazar sevgili Tamer Gürsoy bu şarkıyı benim için özel hazırladı.Benim için manevi değeri çok önemli.Ona sonsuz teşekkür ediyorum her zaman beni böyle güzel bir eserle buluşturdu.Şirketim Grand müziğe de çok teşekkür ediyorum.Klip kısmında yine Murad küçük yönetiminde çalıştık Bütün ekibe sonsuz teşekkür ediyorum.Bu doğumda hep yanımda olduklarını için.

‘’HAYAT GÖR BENİ’’ İSİMLİ ŞARKINIZLA İLGİLİ GELEN DÖNÜŞLERDEN MEMNUNMUSUNUZ VE ŞARKINIZ HAKKINDA NELER SÖYLEMEK İSTERSİNİZ?

Gerçekten öncelikli benim içime sinmeseydi o gerçekleşti.Ve dinleyiciler yakın çevrem bu ortak duyguda buluştuk bayıldı herkes şarkıya çok mutluyum tabi ben de sonuçlardan

MÜZİK TARZINIZI NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ?

Ben alternatif pop yapıyorum diyebilirim. Eğlenceli insanların yüzünü güldüren şarkılar yapmayı seviyorum. Duyguların yanlış biçimde sömürülmesine karşı bir sanatçıyım açıkçası.

BU ARADA TAMER GÜRSOY İLE BİR DÜET ÇALIŞMANIZIN OLDUĞUNU BİLİYORUM. FERDA ANIL YARKIN’IN 2006 YILINDA YAZIP SÖYLEDİĞİ ‘’AYRILMAYALIM’’ ŞARKISINI YORUMLADINIZ. ÖNCELİKLE BU PROJE NASIL OLUŞTU VE NEDEN BU ŞARKI SEÇİLDİ BU TARZ COVER ÇALIŞMALARINIZIN DEVAMI GELECEK Mİ?

Şarkımızı tamer seçti açıkçası duygu dolu bu güzel şarkıyı ben de çok sevdim. yorumlamak da ayrı bir heyecandı. Aranjörümüz Gürkan Kömürcü’de bambaşka bir versiyon ile şarkıyı resmen büyüttü. Tamer’in ilk profesyonel kaydını da birlikte yaptık bu da bana ayrı bir mutluluk veriyor. Yeni bir cover daha geliyor yine Tamer Gürsoy ile çok yakında harika sürpriz bir parça ile dinleyiciyi bulacağız.

BİR DÖNEM OYUNCULUKTA YAPTIĞINIZI BİLİYORUZ DEVAM ETMEYİ DÜŞÜNÜYOR MUSUNUZ?

Oyunculuk lise yıllarından beri yaptığım bir sanat dalı dizilerde de rol aldım eğitim aldığım da bir alan olduğu için bir sinema filmi veya dizi de rol almak çok isterim önümüzdeki dönemde

SİZCE GELİŞEN TEKNOLOJİ MÜZİK DÜNYASINI NASIL ETKİLEDİ GELİŞTİRDİ Mİ YOKSA YOK MU ETTİ?

Her sektörde olduğu gibi müzikte de deformasyonlar oluyor müziklalite düştü popülarite arttı. Bazen üzücü keşke olmasa dediğim işler oluyor. Ancak dediğim gibi değişim her zaman kaçınılmaz oluyor dileğim güzel seslerin başarılı isimlerin gündemde olması

SAHNE ÇALIŞMALARINIZ DEVAM EDİYOR MU VE KONSER ÇALIŞMALARINIZ BAŞLADIMI?

Şu an stüdyo çalışmalarına ağaçlık verdim. Sahne özel eventler olduğunda alıyorum. Sezonda mekanlar da başlayacak

SANATÇILARIN ESKİ ŞARKILARININ SÖYLENDİĞİ PROJE ALBÜMLERİNİ NASIL BULUYORSUNUZ?

Eski sanatçılarımızın şarkılarına ait yeniden yeni düzenlemelerle hayata geçirilip gündeme gelmesi çok güzel. Yeniden hem şarkı hem de sanatçının gündeme gelip genç nesil Z jenerasyonuyla buluşması çok değerli. Yalnız şöyle bir şey var ki bu yolda emekle hazırlanan proje albümleri günümüz müzik piyasası koşullarında satış ve kar amaçlı olup hep aynı isimler içerisinde kısır döngü şeklinde dönüyor. Başta Tarkan, Gülşen, Funda Arar ve yeni nesilden de Derya Uluğ ve İrem Derici gibi isimler. Bu isimler kendilerini ispatlamış ve yaptıkları tüm işlere saygım sonsuz. Ancak hep aynı isimler sıkıcı oluyor ve bu albümlerde yeni seslere, yeni soluk ve yeteneklere de yer açılmalıdır, bu şekilde piyasamız tekelleşmemelidir.  Öyle bir kadrolaşma oldu ki, kim kiminle arkadaş ve yakınlık dereceleri çok ise bu isimler hep ön plana çıkıyor. Anlıyorum ticari amaç güdülüyor ama artık bir “ yeter “ denmesi söz konusudur.  Örneğin yılların çok değerli duayen ismi Alpay’ın albümü çıktı,  bir şarkı seslendirdim, yapımcısını çok seviyorum ancak ki sektörde ki sergilenen tutum ve işlevi olmayan öyle konular oluyor ki, artık bunlara “ yeter “ denmesi gerekiyor ve bende “ yeter “ diyorum, bıktık… Çarpıklaşan bir sistem ve çıkmaza girmiş durumdaki bunu net bir şekilde söyleyip altını çizmek istiyorum, boş konuşmuyorum ve söylediklerimin arkasındayım.  TRT İstanbul Radyosu Batı Müziği eğitimi almış, yıllarımı bu sektöre adamış, birbirinden çok iyi şarkılar çıkarmış, müzik piyasasının en önde gelen isimlerinle çalışmış bir yorumcu olarak bir an önce bu kadrolaşma ve çarpık düzene son verilmesini ivedilikle istiyorum.  Sektörün kısır döngüden çıkıp bir an önce yeni ses, yeni yeteneklere ve bende dahil olmak üzere başarılı işlere imza atmak üzere yolumuzun açılıp sektörümüzün güçlenmesini çok istiyorum.

DİJİTAL MEDYANİN MÜZİK SEKTÖRÜNDEKİ ALGORİTMASİNİ NASİL DEGERLENDİRİYORSUNUZ SİZCE ADALETLİ Mİ?

Adaletsiz veya açıkların olduğu yasa maddeleri mevcuttur ve kötü niyetli insanlar bunları kullanır. Dolayısıyla insanın kendine bir PR bütçesi, bir marketing bütçesi hazırlayıp bunu sunmak ve sizin de buna yatırım yapmanız gerekiyor ki siz de bir ürün olarak, sadece ürünü hazırlayıp vitrine koymak yeterli olmuyor. Adaletsiz olan bir sistemin içerisinde çok fazla boşluklar mevcuttur.  Hiçbir şekilde sizi ürün olarak gören piyasa koşullarında ilgili kişiye yapılan destek sırasında bu kişinin sahnesi var mı, donanımı nedir, müzik kültürü ve sesi gibi bir çok detayıyla değerlendirmeler yapılmadan kişinin sahnesine gidildiğinde bir bakıyorsunuz ki “ hayal kırıklığı “ ve bunu çok fazlasıyla sektörümüzde duyuyorum.  Hayal kırıklıklarını azaltmak için çok ciddi yatırımlar yapılıp herkes için adil platformlar istiyoruz. Yapımcıların buna çanak tutmadan yapımcı her sanatçısına eşit şekilde davranmalıdır. Bu bizler gibi değerli yorumcular olarak en doğal hakkımızdır ve bir an önce hayata geçirilmelidir.

SOSYAL MEDYADAKİ TİKLAMALAR İLE BİR ANDA PATLAYAN  SONRA UNUTULAN BİR İSİM VAR BİLDİGİNİZ GİBİ PEKİ NEDEN  KALİCİ OLAMİYORLAR VE KALİCİ OLMAK İCİN NELER YAPMAK GEREKİYOR?

Bu tarz isimler piyasamızda o kadar çok var ki ve majör örnekleri ise saymakla bitmez. Burada tabii ki de şaibeli durumlar söz konusu olabiliyor. Örneğin bazı isimler biliyorum ve bu kesinlikle şahsi değil, altını çizerek söylüyorum. Cennetten Çiçek şarkısı anlık çok büyük kitlelere ulaşıp dillere pelesenk oldu. Pelesenk olan şarkılara bir bakıyorsunuz ki sahnesi yok ya da varsa sahne hakimiyeti yok, sahne enerjisi ve kısacası sahne aurası yok ve böylece o kişi de yok. Bence bu insanlar “ çöp yatırım “ yani bunu şahıs olarak söylemiyorum sakın yanlış anlaşılmasın. Kişi kendini geliştirmemiş, vizyon sahibi oluşturamadıysa, modayı takip etmeyip, dans edemeyip üzerine bir şeyler ekleyemiyorsa ne diyebilirim ki, hepsi birbiri ile bağlantılı. Çok değerli duayenlerden ders almış bir yorumcu olarak bunun altında şaibe mutlaka arıyorum çünkü bir bakıyorum şarkısı 100.000.000 olmuş ama sahnesi yok, neden yatırım yapılıyor ki? Ancak kişinin her şey kendi çabasında olup bu da hiç bitmeyecek ve bitmeyen bir yolculuktur. Her gün düzenli sporunu yapıp, vizyonunu geliştirip, repertuvarını geliştirmezsen nasıl ilerleyebilirsin ve kaybolmaya mahkumsun. Bunu da yeri geliyor sektörün önde gelen isimleri belirliyor. Bana “ sen çok iyisin “ ve “ sen çok fazlasın “ diyorlar. Neye göre ve kime göre yer bulacağım? Nasıl yer açacağım ve fazla ya da iyi olmak kötü bir şey mi? Kendi alt yapının, donanımının müthiş olması yanlış bir şey mi? Kısacası alt yapısı olmayan insanların ya da ağzı iyi laf yapanların sektörü olmuş durumunda müzik sektörümüz. Ben her zaman kaliteden yana bir insanım. Bu düşünce ve yorumlarımın hepsi daha adil bir sektörün oluşması için yoksa herkesin yolu açık olsun. Özetle anlatmak istediğim müzik piyasası kimsenin “ tekelinde “ değildir ve de olmamalıdır. Herkes için eşit fırsatlar yaratılmalıdır. Adaletsizlikleri, müzik meslek birlikleri dahil olmak üzere düzeltilip iyileştirilmesi ve sektörümüzün daha iyi olması açısından herkes üzerine düşen görevleri yerine getirmelidir. Sanatçıların bugün 60 ya da 70 yaşlarında bile konserlerini gidip keyif alarak, iyi sesleri tekrar yaratmak ve oluşturmak adına tüm detayları noktasına virgülüne kadar söyleyip savunuyorum.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER